اگر شما با یک مانکن اصلی گای لوئی شانزدهم برخورد کنید و سعی کنید با او گفتگو کنید، بدون آنکه بدانید این figura انسانی نیست، تنها نخواهید بود.
به سادگی غیرممکن است که به راحتی تشخیص دهید که آثار گای زنده نیستند. حتی پس از تنظیم بینی، لمس پوست یا نگاه عمیق به چشمان آنها. خلقیات او به قدری بینظیر و کامل هستند که هنگام لمس پوست سیلیکونی نرم و موی ابریشمی آنها یا تحسین رگهای ظریف در چشمان پلاستیکی، به شما لرزشی میدهد. در عرصه مدلسازی سهبعدی، تعداد کمی میتوانند با کار گای لوئی شانزدهم از اتاوا، کانادا رقابت کنند.
واقعگرایی افراطی خلقیات او باعث شهرت بینالمللیاش شد. گای خودآموخته بود و توسعه تکنیکهایش در طول سالها به صبر زیادی نیاز داشت و عمدتاً از طریق آزمایش و خطا به این مهارت دست یافت.
جستجوی گای برای کمال دقیق در هر خلقیت او منعکس شده و سطح کارش به قدری بالا رفت که مانکنهای او به شدت مورد توجه کلکسیونرهای خصوصی و موزههای سراسر جهان قرار گرفتند، از جمله موزه ملی کانادا، موزه جنگ کانادا (که بیش از ۲۰ مانکن از گای را در اختیار دارد)، موزه جنگ داخلی در فورت جکسون، کارولینای جنوبی و بسیاری دیگر. علاوه بر این، گای همچنین قطعات جلوههای ویژه برای فیلمها ایجاد کرده و مأموریتهای دکوری برای شرکتها انجام میدهد.









